Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 modalitati de a da start planificarii in afaceri
Publicat de catre Www.clubideideafaceri.roNr. vizualizari: 2764 / Rating utilizatori: 5 din 1 vot
Ca manager, esti constient de faptul ca o buna planificare inseamna un mai bun management. Insa nu iti este intotdeauna usor sau comod sa planifici; mereu exista ceva mai urgent de facut si mai mereu esti intrerupt de probleme neprevazute.
Iata 5 modalitati prin care poti incepe sa planifici usor incepand chiar de azi.
1. Fa o analiza SWOT
SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats) insemana punctele forte, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile companiei tale.
Analiza SWOT este o modalitate dinamica si interesanta de a iesi din rutina planificarii. Este foarte utila atunci cand este realizata in echipa, asa ca nu te sfii sa iti pui intreaga echipa la treaba chiar in timpul unei sedinte.
Atentie insa! Nu trebuie sa iti petreci intreaga zi facand o analiza SWOT; o ora-doua sunt suficiente. Nu critica parerile celorlalti, doar tine cont de ele.
2. Compara planurile mai vechi cu situatia actuala
Gandeste-te la ce s-a intamplat asa cum ai planificat si la ce nu. Afla de ce. Curand vei incepe sa te gandesti la strategii de marketing, la cote de piata, mesaje de vanzare, clienti, canale de vanzare.
3. Vorbeste cu 10 oameni bine alesi
Este infricosator cat de multi oameni de afaceri isi desfasoara activitatea fara sa discute macar cu un singur client al lor. Majoritatea sunt socati atunci cand o fac, din cauza a ceea ce pot afla.
Asa ca: alege 10 clienti si discuta cu ei despre orice. Nu le lasa impresia ca vrei sa ii interoghezi. Cauta un subiect interesant si vei vedea ca, in scurt timp, ei vor deveni sinceri si iti vor dezvalui parerile lor despre produsele tale.
4. Imagineaza-ti clientul tau ideal
Imagineaza-ti-l, nu il cauta! Da-i un nume, o ocupatie, o familie, masina, muzica preferata si tot tacamul. Alege-i destinatia de vacanta, hobby-urile si emisiunile pe care le urmareste.
Acum imagineaza-ti ca aceasta persoana iti intalneste produsele. Ce parere va avea despre acestea? Dar despre firma ta? Ce le va spune apropiatilor despre ele? Cum te va descrie? Cum te va diferentia?
5. Vizualizeaza un viitor mai bun
Unde crezi ca va fi afacerea ta peste trei ani daca lucrurile merg bine? Cum va arata magazinul, biroul, fabrica ta? Ce vei vinde? Cui vei vinde? Cat de diferita va fi situatia daca lucrurile vor merge asa cum vrei?
Multi numesc asta visare, insa in afaceri inseamna planificare. Viseaza, stabileste pasii de urmat, urmareste si controleaza.
Ideile de afaceri care ne permit sa ne aruncam in valtoarea mediului business cu niveluri scazute sau medii de cheltuieli sunt idei potrivite pentru...