Portal de stiri si analize economice

** Informatii de specialitate de la profesionisti in domeniu **

Important / Legislatia muncii

Tratament fiscal pentru diurna acordata administratorului   

BlogulSpecialistului.ro » Important » Legislatia muncii » Tratament fiscal pentru diurna acordata administratorului


Tags: diurna, administrator, venituri asimilate salariilor, indemnizatia bruta, formular 112



Vom afla prin randurile de mai jos cum se considera din punct de vedere fiscal cheltuielile cu diurna externa in suma de 35 euro/zi pentru un administrator care nu este salariatul societatii, dar care primeste indemnizatie. Totodata, vom stabili daca sunt asimilate veniturilor de natura salariala.

Administratorul nu are dreptul la diurna. In raport cu deplasarile administratorilor, Codul fiscal considera drept deductibile, conform art. 21 alin. (2) lit. e) si pct. 27 din Normele metodologice de aplicare a acestui articol, doar cheltuielile de transport si de cazare in tara si in strainatate.

Oricare alte sume acordate in virtutea calitatii de administrator vor face obiectul impunerii fiind considerate venituri asimilate salariilor.

In cazul in care se acorda astfel de sume, apreciez ca pot fi asimilate indemnizatiei primite in calitate de administrator  si se vor retine toate impozitele si contributiile sociale obligatorii. Se determina indemnizatia bruta (prin procedeul sutei majorate), la care se aplica cotele corespunzatoare privind impozitul si contributiile sociale aferente.  

Potrivit prevederilor art.55 alin (6) din Codul fiscal, pentru indemnizatii si orice alte sume de aceeasi natura impozabile primite pe perioada delegarii si detasarii, in alta localitate, in Romania si in strainatate, impozitul se calculeaza si se retine la fiecare plata, iar virarea impozitului la bugetul de stat se efectueaza lunar sau trimestrial potrivit prevederilor art. 58 si 60, dupa caz.

Se declara in "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" - formular 112.

Ai o intrebare din domeniul Legislatia muncii? Intreaba specialistii!
Alatura-te comunitatii ClubLegislatiaMuncii.ro facand CLICK AICI.
Expertii din domeniul Legislatia muncii iti raspund la orice intrebare! Detalii aici!

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

Pierderea cartii de munca de catre angajator

Intrebare: Buna ziua, in 2009 m-am angajat la o firma unde am depus cartea de munca. In acest intmp am fost in concediu pt cresterea copilului pt. 2 nasteri; in decembrie cand trebuia sa ma intorc la servici mi s-a spus ca s-a desfiintat postul, si ca ma pun in somaj. Problema e ca cei de la firma nu mai gasesc cartea de munca. Ce pot sa fac ? Cei de la somaj spun ca nu pot inregistra somajul daca nu am cartea de munca si daca e pierduta ei nu stiu ce sa fac. De la firma m-au trimis la casa de pensii unde sau scanat cartile de munca, am depus o cerere sa imi elibereze o copie dar  zic ca nu are nici o valoare acel act . Ce pot sa fac sa recuperez anii de munca scrisi in cartea de munca si in ce conditii mai pot sa depun actele pt somaj? Multumesc.

Raspuns: Incepand cu data de 01.01.2011 au iesit din uz carnetele de munca .S-au scanat doar carnetele de mu... citeste tot raspunsul aici


BlogulSpecialistului

Ti-a placut articolul Tratament fiscal pentru diurna acordata administratorului? Aboneaza-te la newsletter-ul GRATUIT si poti sa primesti direct in casuta de email articole precum acesta.


 
 
Ultimele articole adaugate

Newsletter GRATUIT

Cauta


						

Ultimele stiri

Top articole

Arhiva articole

Links

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.
Daca vrei Stiri si Articole din Romania reala,
cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.