Portal de stiri si analize economice

** Informatii de specialitate de la profesionisti in domeniu **

Important / Contabilitate si fiscalitate

Documente justificative pentru decontarea diurnei   

BlogulSpecialistului.ro » Important » Contabilitate si fiscalitate » Documente justificative pentru decontarea diurnei


Tags: contabilitate, ordin de deplasare, decont de cheltuieli, deplasari externe, codul fiscal



Documentele justificative de inregistrare in contabilitate a cheltuielilor de deplasare sunt:

- Ordinul de deplasare (Delegatie Cod 14-5-4) - pentru deplasarile in tara;
- Decontul de cheltuieli (pentru deplasari externe - Cod 14-5-5) - pentru deplasarile in strainatate.


Pentru transporturile internationale se utilizeaza urmatoarele documente:
- Decont de cheltuieli valutare (transporturi internationale - Cod 14-5-5/a)
- Ordin de deplasare (delegatie) in strainatate (transporturi internationale - Cod 14-5-4/a)


Intocmirea acestor documente este obligatorie, in lipsa acestora cheltuielile de deplasare ar putea fi incadrate de catre organele fiscale drept cheltuieli nedeductibile conform art. 21 alin. (4) lit. f) din Codul fiscal. Potrivit acestuia, nu sunt deductibile la determinarea profitului impozabil cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, potrivit normelor.

1. Ordinul de deplasare (Delegatie Cod 14-5-4)
Se intocmeste intr-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate in vederea procurarii de valori materiale cu plata in numerar.

2. Decontul de cheltuieli (pentru deplasari externe - Cod 14-5-5)

Se intocmeste intr-un exemplar de catre titularul de avans pentru justificarea cheltuielilor efectuate pe intreaga durata a deplasarii.

3. Decont de cheltuieli valutare (transporturi internationale - Cod 14-5-5/a)

Se intocmeste la unitatile care executa transporturi in strainatate, intr-un exemplar, de catre titularul de avans, pentru cheltuielile efectuate pe intregul parcurs, semnandu-se de titularul de avans.

4. Ordin de deplasare (delegatie) in strainatate (transporturi internationale - Cod 14-5-4/a)

Se intocmeste la unitatile care efectueaza transporturi in strainatate, in doua exemplare, pentru fiecare deplasare, de catre sectorul de exploatare si se semneaza de catre seful sectorului pentru confirmarea realitatii datelor si exactitatii calculelor din ordinul de deplasare.

Ai o intrebare din domeniul Contabilitate si fiscalitate? Intreaba specialistii!
Alatura-te comunitatii ClubContabilitate.ro facand CLICK AICI.
Expertii din domeniul Contabilitate si fiscalitate iti raspund la orice intrebare! Detalii aici!

ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

in ce consta avizul pe Dosarul de inventariere ?

Intrebare: Buna seara ! Va rog sa ma sfatuiti cum se procedeaza in urmatoarea situatie: Dosarul complet de inventariere a fost inaintat de catre presedintele comisiei de bunuri culturale consilierului juridic al institutiei publice. Conducatorul /directorul institutiei va aproba Procesul-verbal final de inventariere, in urma avizului contabilului sef si al consilierului juridic ai institutiei publice. Ce va trebui sa faca, consilierul juridic ? - sa-si puna doar semnatura ? pe care din documentele Dosarului ? sau sa-i faca o Adresa oficiala presedintelui comisiei de inventariere ? Sau sa se adreseze, in scris, in mod direct, directorului si sa-i aduca la cunostinta ca ....? - sa spuna ca toate etapele prevazute de lege pentru inventariere au fost respectate sau nu si sa semneze ? - daca nu au fost respectate unele etape, sa intoarca dosarul presedintelui comisiei de inventariere ? - in ce consta acel aviz al consilierului juridic ? Ce va trebui sa ii scrie consilierul juridic presedintelui comisiei de inventariere ? - daca a fost constatata lipsa unui bun cultural in gestiunea comuna a 3 salariati ai institutiei, ce va trebui sa faca consilierul juridic ? Sa-i ceara presedintelui comisiei de inventariere sau contabilului sef al institutiei ca unul din acestia sa aduca la cunostinta directorului acest fapt si sa ceara sa se inregistreze in contabilitate acea lipsa /acel prejudiciu si sa-i notifice pe cei 3 salariati vinovati ?

Raspuns: Spuneti-mi va rog daca, consilierul juridic trebuie sa verifice daca <br /> a fost respectata... citeste tot raspunsul aici


BlogulSpecialistului

Ti-a placut articolul Documente justificative pentru decontarea diurnei? Aboneaza-te la newsletter-ul GRATUIT si poti sa primesti direct in casuta de email articole precum acesta.


 
 
Ultimele articole adaugate
Consultanta nelimitata pe probleme de contabilitate si fiscalitate  
Atentie: Modificarile fiscal-contabile aduse de OMFP 1802 si OUG 79  
Tot ce trebuie sa stii despre ORDINUL 1802 din 2014  
Esential pentru manageri in 2015!  
Calendar declaratii fiscale ianuarie 2015!  

Newsletter GRATUIT

Cauta


						

Ultimele stiri

Top articole

Arhiva articole

Links

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.
Daca vrei Stiri si Articole din Romania reala,
cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.