Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Stiri si analize economice

Implicatii fiscale in cazul anularii inregistrarii in scop de TVA



Daca o firma este scoasa de la TVA deoarece deconturile de TVA consecutive nu au avut nici o miscare, ce implicatii fiscale.juridice, contabile, declarative s.a.m.d exista?

Cum se emit facturile dupa aceea? Prezentati toate aspectele legate de acest caz.

Solutie contabila: In situatia in care este solicitata neinregistrarea in scop de TVA, pentru marirea plafonului la 220.000 lei de la 1 iulie 2012, conform OUG 24/2012, solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale intre 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila (luna sau trimestru).

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA.
 Cartea rosie a fiscalitatii 2016

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
prevazute in legislatia din Romania in 2016

>> Click AICI <<


Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.

Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont, indiferent de perioada fiscala aplicata, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA si in care are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa.

Persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la 30 septembrie 2011 inclusiv.

In situatia in care incepand din 1 iulie 2012 nu depuneti declaratia de TVA la doua perioade consecutive vi se anuleaza dreptul de inregistrare TVA din oficiu. Acest lucru are drept consecinte inregistrarea societatii ca neplatitoare de TVA la Administratia fiscal, anularea dreptului de deducere a TVA precum si cel de a colecta TVA, nerespectarea acestora presupunand corectarea prin ajustare a TVA inregistrata in mod eronat.

Fata de cealalta situatie prezentata veti avea statutul de contravenient pentru nedepunerea declaratiilor la termenele legale si veti fi obligat la plata unor amenzi, baza legala de acordare a acestora nefiind abrogata. In cazul eliberarii de facturi cu TVA dupa perioada anularii dreptului de inregistrare TVA va pune intr-o situatie delicata aceasta actiune putand fi interpretata din punct de vedere fiscal si chiar penal daca nu este corectata.

Anularea inregistrarii in scop de TVA, fara contraventie, nu se poate face decat prin modificarea vectorului fiscal (declaratia 010) depunand o declaratie de mentiuni la Administratia Fiscala.

Tags: anularea inregistrarii in scop de tvaimplicatii fiscaletva


Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Implicatii fiscale in cazul anularii inregistrarii in scop de TVA
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Microintreprindere versus PFA. Expertii ne recomanda entitatea perfecta

de Adela Simonescu
"Lucrarea pe CD Microintreprindere versus PFA pune acum in discutie cel mai fierbinte subiect al zilei: “ ce sa aleg ca sa-mi fie...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: informatii esentiale pentru domeniul contabilitatii, actualizate la zi

Cartea Verde a Contabilitatii 2016 reprezinta lucrarea de specialitate de care profesionistii din domeniu au nevoie, mai ales acum, in contextul...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Ce trebuie sa stim despre impozitul pe sediul firmei in 2016

de Blogul Specialistului
De interes major sunt si modificarile privind impozitul pe sediul firmei din 2016. Iata care sunt noutatile aduse de Legea 358/2015. Daca anul...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Noul Cod Fiscal 2016: Contributia la asigurari sociale de sanatate pentru PFA (CASS)

Persoanele fizice autorizate datoreaza o contributie la sanatate (CASS) in cota de 5,5%, insa baza de calcul difera in functie de modul de impunere a...
Contabilitate si fiscalitate
Citeste mai departe

Comentarii0 comentarii

+

Adauga propriul comentariu aici



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Afacere de succes
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri

Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Afacere de succes in 2015 - 20 de sfaturi si trucuri