Portal de stiri si analize economice

** Informatii de specialitate de la profesionisti in domeniu **

Important / Contabilitate si fiscalitate

Implicatii fiscale in cazul anularii inregistrarii in scop de TVA   

BlogulSpecialistului.ro » Important » Contabilitate si fiscalitate » Implicatii fiscale in cazul anularii inregistrarii in scop de TVA


Tags: anularea inregistrarii in scop de tva, implicatii fiscale, tva


Daca o firma este scoasa de la TVA deoarece deconturile de TVA consecutive nu au avut nici o miscare, ce implicatii fiscale.juridice, contabile, declarative s.a.m.d exista?

Cum se emit facturile dupa aceea? Prezentati toate aspectele legate de acest caz.

Solutie contabila: In situatia in care este solicitata neinregistrarea in scop de TVA, pentru marirea plafonului la 220.000 lei de la 1 iulie 2012, conform OUG 24/2012, solicitarea de scoatere din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale intre 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila (luna sau trimestru).

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.

Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont, indiferent de perioada fiscala aplicata, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA si in care are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa.

Persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la 30 septembrie 2011 inclusiv.

In situatia in care incepand din 1 iulie 2012 nu depuneti declaratia de TVA la doua perioade consecutive vi se anuleaza dreptul de inregistrare TVA din oficiu. Acest lucru are drept consecinte inregistrarea societatii ca neplatitoare de TVA la Administratia fiscal, anularea dreptului de deducere a TVA precum si cel de a colecta TVA, nerespectarea acestora presupunand corectarea prin ajustare a TVA inregistrata in mod eronat.

Fata de cealalta situatie prezentata veti avea statutul de contravenient pentru nedepunerea declaratiilor la termenele legale si veti fi obligat la plata unor amenzi, baza legala de acordare a acestora nefiind abrogata. In cazul eliberarii de facturi cu TVA dupa perioada anularii dreptului de inregistrare TVA va pune intr-o situatie delicata aceasta actiune putand fi interpretata din punct de vedere fiscal si chiar penal daca nu este corectata.

Anularea inregistrarii in scop de TVA, fara contraventie, nu se poate face decat prin modificarea vectorului fiscal (declaratia 010) depunand o declaratie de mentiuni la Administratia Fiscala.

Ai o intrebare din domeniul Contabilitate si fiscalitate? Intreaba specialistii!
Alatura-te comunitatii ClubContabilitate.ro facand CLICK AICI.
Expertii din domeniul Contabilitate si fiscalitate iti raspund la orice intrebare! Detalii aici!

ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

contabil, cum se stabileste prejudiciul de recuperat ?

Intrebare: Va rog mult de tot sa ma ajutati si sa imi spuneti cum se stabileste prejudiciul suferit de partea civila, in situatia in care judecatoarea a respins Cererea de efectuare a Expertizie muzeale si a Expertizei contabile, intrucat a considerat ca institutia ar cauta o incadrare mai grava a faptelor inculpatilor. Expertiza muzeala a fost solicitata sa se stabileasca daca bunurile culturale muzeale achizitionate au fost supraevaluate. Comisiile de evaluare nu s-au intrunit efectiv, au fost falsificate semnaturile persoanelor care chipurile ar fi facut parte din comisii, unii membri au declarat ca au semnat actele pe strada si ca nu au participat la vreo evaluare, Astfel, valoarea bunurilor achizitionate nu poate fi considerata ca reala. Daca s-ar fi efectuat cele 2 expertize s-ar fi stabilit prejudiciul ca fiind diferenta dintre valoarea contractelor si valoarea reala. Insa, procurorul Parchetului a spus in instanta ca se considera ca prejudiciul = valoarea contractelor, contractele vor fi anulate, partile vor fi puse in situatia anterioara. Este corect stabilit prejudiciul ? Ce sume sa ceara institutia ? Fara acele Expertize, cum trebuie procedat ?

Raspuns: Concluzia este ca nu se poate stabili cu certitudine prejudiciul.<br /> Institutia trebuie sa... citeste tot raspunsul aici


BlogulSpecialistului

Ti-a placut articolul Implicatii fiscale in cazul anularii inregistrarii in scop de TVA? Aboneaza-te la newsletter-ul GRATUIT si poti sa primesti direct in casuta de email articole precum acesta.


 
 
Ultimele articole adaugate
Consultanta nelimitata pe probleme de contabilitate si fiscalitate  
Atentie: Modificarile fiscal-contabile aduse de OMFP 1802 si OUG 79  
Tot ce trebuie sa stii despre ORDINUL 1802 din 2014  
Esential pentru manageri in 2015!  
Calendar declaratii fiscale ianuarie 2015!  

Newsletter GRATUIT

Cauta


						

Ultimele stiri

Top articole

Arhiva articole

Links

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.
Daca vrei Stiri si Articole din Romania reala,
cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.