Portal de stiri si analize economice

** Informatii de specialitate de la profesionisti in domeniu **

Atentie / Contabilitate si fiscalitate

Atentie: Completarea Registrului de inventar in cazul PFA   

BlogulSpecialistului.ro » Atentie » Contabilitate si fiscalitate » Atentie: Completarea Registrului de inventar in cazul PFA


Tags: completare, registrul de inventar, pfa, documente justificative, bilant, inchiderea exercitiului financiar


Intrebare: Cum se completeaza Registrul de Inventar in cazul PFA?

Raspuns: Se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.
 
In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor, de la inceputul activitatii pana la data incetarii acesteia.
In coloana 2 se inscrie denumirea bunurilor.
In coloana 3 se inscrie numarul de inventar al bunurilor.
In coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 5 se inscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 6 se inscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
In coloana 7 se inscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
In coloana 8 se inscrie suma inclusa pe cheltuieli pana la data iesirii.
In coloana 9 se inscrie valoarea de iesire (vanzare) a bunului.
In coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.
 
Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere.
 
Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.
 
Insa, potrivit art. 1 alin. (3) din OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, persoanele care obtin venituri din activitati independente si sunt obligate, potrivit legii, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla sunt obligate ca cel putin la sfarsitul exercitiului financiar sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, potrivit procedurii stabilite prin OMFP 2861/2009.  
 
In consecinta, la data de 31.12.2011 cu ocazia inventarierii anuale,rezultatele finale ale inventarierii se consemneaza in Registrul inventar.
 
Potrivit pct. 44 alin. (1) si alin. (3) "Registrul-inventar" (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu in care se inscriu rezultatele inventarierii elementelor de natura activelor (stocuri materiale, obiecte de inventar, mijolace fixe etc), datoriilor si capitalurilor proprii, grupate dupa natura lor, conform posturilor din bilantul societatilor comerciale, in cazul dvs ca persoana fizica autorizata.
 
Elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii inscrise in registrul-inventar au la baza listele de inventariere, procesele-verbale de inventariere si situatiile analitice, dupa caz, care justifica continutul fiecarui post din bilant.
 
Completarea registrului-inventar se efectueaza in momentul in care se stabilesc soldurile tuturor conturilor bilantiere, inclusiv ajustarile pentru depreciere sau pierdere de valoare, dupa caz.
Registrul-inventar poate fi adaptat in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului minim de informatii prevazut pentru acesta.
 
Registrul inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ si de pasiv, grupate dupa natura lor.
 
In coloana 1 se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate in registru, cronologic, de la deschiderea acestuia pana la epuizarea filelor sau incetarea activitatii.
In coloana 2 vor fi recapitulate elementele de activ si de pasiv inventariate, detaliat dupa natura lor, valorile materiale putand fi defalcate pe gestiuni.
In coloana 3 se inscrie valoarea contabila a elementelor de activ si de pasiv inventariate.
In coloana 4 se inscrie valoarea de inventar a elementelor de activ si de pasiv inventariate, stabilita de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere si a proceselor-verbale de inventariere).
In coloana 5 se trec diferentele din evaluare, de inregistrat, calculate ca diferenta intre valoarea contabila si valoarea de inventar.
In coloana 6 se mentioneaza cauzele diferentelor (deprecieri, etc.).
 
In concluzie, cu ocazia inventarierii anuale la 31.12.2011. completati numai valoric registrul inventar in ordinea posturilor din bilantul societatilor comerciale, pe baza listelor de inventariere, a proceselor-verbale de inventariere si a situatiilor analitice, dupa caz, asa cum sunt prezentate in OMFP 2861/2009 , adapand formatul Registrului inventar in scopul prezentari elemnetelor inventariate din patrimoniul PFA la data inchderii exercitiului financiar.
 

Ai o intrebare din domeniul Contabilitate si fiscalitate? Intreaba specialistii!
Alatura-te comunitatii ClubContabilitate.ro facand CLICK AICI.
Expertii din domeniul Contabilitate si fiscalitate iti raspund la orice intrebare! Detalii aici!

ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit

Intrebare: Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit - institutie publica - o colega - economist urmeaza sa promoveze in grad I. - In Regulamentul privind promovarea in grade profesionale imediat superioare se spune ca: 1.- pentru a participa la examenul de promovare in grad trebuie sa fi obtinut calificativul foarte bine la evaluarea performantelor profesionale individuale cel putin de 2 ori in ultimii 3 ani, in care te-ai aflat in activitate Intrebari: 1.1. - daca, colega mea implineste cei 3 ani la data de 01.02.2015, poate face Cerere pentru a sustine examenul de promovare si inainte de implinirea celor 3 ani ? , de ex., poate face cererea si la data de 14.01.2015 ? 1.2. - promovarea trebuie sa se faca incepand cu data de 01.02.2015 ? 1.3. - poate sustine Examenul de promovare si inainte de implinirea celor 3 ani ? ( pt. ca se cere ca angajatul sa fie evaluat de cel putin 2 ori ) ? 2. - referatul de evaluare se depune pana in ultima zi lucratoare a fiecarui trimestru la Compartimentul Resurse umane sau la persoana desemnata in acest sens. Intrebare: - odata ce la data de 01.02.2015 va trebui sa se faca promovarea, cand va trebui sa se depuna acel referatul de evaluare ? ( in luna dec.2014 ? sau in luna ian.2015 sau dupa 01.02.2015 = dupa implinirea celor 3 ani ? ) 3. - examenul de promovare in grad se poate organiza trimestrial, semestrial sau anual, in functie de decizia conducatorului institutiei publice. Intrebari: 3.1. - odata ce la data de 01.02.2015 sunt intrunite toate conditiile de promovare, examenul se va tine in acel trimestru cand colega implineste conditiile ? 3.2. - dar daca, conducerea stabileste ca examenul de promovare pentru un grup de salariati se va organiza trimestrial, de ex., in luna martie 2015, iar colega mea deja avea dreptul sa sustina examenul si sa promoveze de la data de 01.02.2015, - va primi gradul si salariul marit de la data cand colega are dreptul ? - sau de la data promovarii examenului ? Care va fi data platii salariului majorat ca urmare a promovarii examenului pentru grad superior ? 3.3. - daca i se va acorda gradul abia din luna martie 2015 si salariul marit abia cu o luna mai tarziu, in aprilie 2015, nu ar insemna ca ar fi lipsita de drepturile ce i se cuvin de la data de 01.02.2015 ? 3.4. - cum se poate evita situatia prezentata la pct.3.3. ? 3.5. Daca ar da in judecata institutia, colega mea ar ave castig de cauza ? 4. - comisia de examinare si comisia de solutionare a contestatiilor sunt formate din 3 membri cu experienta si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea si un secretar, cu respectarea prevederilor art.26 alin.5 din Legea-cadru nr.284 /2010, modificata si completata. - art.26 alin.(5) din Legea-cadru nr.284 /2010 : Promovarea Ón grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 Ón 3 ani, Ón funcţie de performanţele profesionale individuale, apreciate cu calificativul "foarte bine", cel puţin de două ori Ón ultimii 3 ani, de către comisia desemnată prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor. Intrebare: 4.1. - daca un economist urmeaza sa promoveze la gradul I, din comisie poate sa faca parte un economist cu gradul II ? ( pt. ca nu exista altcineva care sa aibe o experienta si calificare in domeniul postului in care se face promovarea ) 5. - in comisiile de mai sus vor fi numiti si membri supleanti care vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de conducere, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile. Intrebare: 5.1. - vor fi numiti membri supleanti: - pt. fiecare comisie in parte ? sau - membrii supleanti pot sa fie comuni pt. cele 2 comisii ? = acestia vor putea inlocui membrii care lipsesc in cele 2 comisii ? 5.2. - ca membri supleanti se vor numi: - un presedinte, un membru simplu al comisiilor si un secretar ? - pt. fiecare comisie in parte ?

Raspuns: " O problema poate fi faptul ca in institutie nu exista o persoana cu calificare superioara car... citeste tot raspunsul aici


BlogulSpecialistului

Ti-a placut articolul Atentie: Completarea Registrului de inventar in cazul PFA? Aboneaza-te la newsletter-ul GRATUIT si poti sa primesti direct in casuta de email articole precum acesta.


 
 
Ultimele articole adaugate
CCR: Decizie privind procesul si dreptul la vot  
Atentie: Concediul de maternitate este un concediu medical  
Decizia CCR: Starea de incompatibilitate  
Diferente de pret. Utilizare cont 348  
Asistenta tehnica gratuita celor care deruleaza proiecte finantate prin POSDRU   www.legislatiamuncii.ro

Newsletter GRATUIT

Cauta


						

Ultimele stiri

Top articole

  • Esential pentru manageri in 2015!

    Six Sigma, 5S, Delphi, Ishikawa, Pareto, Flowchart, PESTLEE, Kaizen, Metoda DELPHI, Managementul calitatii totale - TQM, Modelul Porter, Sistemul ISO,  Sistemul LEAN .... Si acesta este doar inceputul! Specialistii au realizat faptul ca sunt ...
    [citeste]
  • Calendar declaratii fiscale ianuarie 2015!

    Calendar declaratii fiscale ianuarie 2015: In randurile urmatoare va oferim calendarul complet al declaratiilor fiscale pe care trebuie sa le depunem anul acesta, in luna ianuarie: Vineri, 9 ianuarie Depunerea Declaratiei de mentiuni privind ...
    [citeste]
  • Tot ce trebuie sa stii despre ORDINUL 1802 din 2014

    Atentie mare! Ordinul 1802/2014 a fost publicat in Monitorul Oficial 963 din 30 decembrie 2014. Ca urmare a adoptarii Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European si a Consiliului privind situatiile financiare anuale, situatiile financiare ...
    [citeste]

Arhiva articole

Links

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.
Daca vrei Stiri si Articole din Romania reala,
cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.